Wednesday, August 25, 2010

kucing


bismillah
pagi2 subuh memang aktiviti aku jalan2 kat dalam dunia siber
baru je menonton satu video kucing yg dipotong kaki depannya sebab mencuri ikan di restoran bukan islam

sebagai seorang pencinta kucing
siyes nak menanges giller2 masa tengok video tu
sebelum ni ade usha video pasal kekejaman manusia atas kucing
mungkin korang pena tengok kan video seorang wanita pijak kucing dengan kejam pakai kasut tumit die
apa kejadahnya die wat mcm too pon aku tak faham

teringat kat umah ade jugak kucing kat sini yang  x sengaja menjadi mangsa
jiran aku tdk berniat kejam
suatu hari die maen mercun dan campak ke jalan
korang tau la kucing kalau nampak kte baling2 ni die ingat makanan sedap ke apa
kucing tu pon amik mercun too
gigit kowt (aku bukan saksi kejadian)
so..faham2la apa yg terjadi

alhamdulillah kucing too masih mampu meneruskan hidup
cume mulut ia berubah rube
first tyme aku nampak kucing tu ingatkan keajaiban dunia ade kucing mulut mcm too
biller tanya adek aku brla aku tau

so sapa yang suke maen mercun ke meriam ke atau yg sama waktu dengannya tu
doksahlah maen depan kucing korang ke ayam korang ke
kalau ikan xpela..die bukan bole lompat kuar nak amik mercun tu
senang ckp x yah maen mercun la
wat bazir duet je
baik simpan bg aku
wallahua'lam


kucing: sayangilah saya yang comel tuan2 dan puan2 sekalian


3 comments:

~ Rean~ said...

Nta la ape yg manusia skrg ni d0k pikir,. Dah mglahkn manusia zman jahiliyah gamaknye..
Sdih tgk binatang dskati.. Mreka xpinta 2 sume..
Wlau mrke bntg,tp mrke taw sape tuhan sekalian alam..
D bndgkn dgn mnusia zmn skrg ni yg da lupe sglnye.. Wallahu a'lam..
M0ga kita trg0l0ng dlm g0l0ngn yg b'iman.
-cat n animals l0ver-

aLiYaH aHmAd said...

ya
kte berdua pencinta kucing dan haiwan
hahaha

~ Rean~ said...

hoho~~~ lipas dan seangakatn dgnnye..tidak,,,,ho~~

-penguin of madagascar- ;)