Saturday, January 8, 2011

bait muslim

bismillah
alhamdulillah dikurniakan sebuah bait muslim
bait muslim yang sentiasa hidup dengan roh2 ibadah
solat di awal waktu berjemaah
qiamullail seperti malam terasa seollah-olah berada di dalam jannah
bacaan qur'an terdengar di setiap penjuru rumah
tiada hilai ketawa
yang ada hanya gelak mesra antara aku dan mereka
sekadar hiburan jiwa mengeratkan hubungan antara kita
al-kahfi bersama di jumaat yang mulia
sungguh aku bahagia dengan kurniaan bait muslim ini
terima kasih teman
semoga atmosfera ini berkekalan dan dapat disebarkan pada yang lain
p/s-tak dapat bina bait muslim dengan dia tapi Allah kurniakan bait muslim dengan mereka =) 
[only hearts know]

12 comments:

Zida said...

bait muslim?? haha nasib bukan dengan ikhwahh. terkezut i~ ;)

Aliyah Al~Istiqamah said...

buat gempak je tajuk tu
huhu

Syifa Nur said...

Atmosfera Agama Yang Subur..

Katibah said...

saya mahu berbait muslim dgn kamu dan mereka juga..
saya mahu dgn semua tp berseorangn membina bait muslim bukanlah mudah tambah pula diri ini yg byk kelemahn..mudah alpa dan leka...

Aliyah Al~Istiqamah said...

saya pun begitu musafir muslim
tp x tau bagaimana nak crk jalan keluar
kamu next year stay dengan orang rumah kamu ke mcm mana?

Aliyah Al~Istiqamah said...

*musafir dunia

Anonymous said...

kita berada di persimpangan yg sama..
sudah kami bincgkn awal2 dulu,insyaAllah nk stay...aqad tlh pun sah,janji telah termeterai...hanya tinggal waktu utk ditunaikan janji..
aliyah,mungkin kita boleh merancang sesuatu utk mengisi waktu lapang yg byk terbuang nie...
~saya ambil dari kamu,kamu ambil dr saya,kita ambil dr semua,kita beri sama2..~

Aliyah Al~Istiqamah said...

lagu tu ke anony
ade satu idea
jadikan masjid umah kedua nak tak?
mean lepas sarapan kte ke masjid n habiskan seharian kat situ

cumenye sdg berkira2
kita ni perempuan
molek lagi duduk di rumah kan
mcm mana dengan kamu?

Anonymous said...

ya syg,lagu tu la..hehe..
sama saya lagi pikirin gitu juga..
kita ini sobaya,ulang sekali lg ya..sobaya!

erm,cara pandgn kamu td agak menakutkan juga ya..'
gimana perasaan kamu?saya nampk sesuatu yg positif sebentr td..berbunga2 qalbie nie..^_^
rasanya buat lg mcm tu pun boleh kan?

Aliyah Al~Istiqamah said...

ait..sejak biller pandai loghat utagho ni anony
so kesimpulannya kite jadikan umah kte masjid jela senang
cumenye kalau duduk kat MASJID yang sebanr lagi zuuk sket kan


pandangan yang mana satu yang menakutkan kamu
boleh je kalau nak wat lagi
maila dtg teratak num 11 n 12 hari2 ^^

Nurliza Mohd Nasir said...

... tak jumpe shout di sini... tumpang di sini ya ;)

Insya-ALLAH... DIA lebih tahu segala sesuatu yang tidak kita tahu..percayalah, dik. DIA jua adalah sebaik-baik Perancang... tanpa sedar, ujian ini sebenarnya mendekatkan kita dengan-NYA. salam mujahadah, dik ;)

Aliyah Al~Istiqamah said...

syukran kak muthiah sudi singgah dan tinggalkan komen
sangat terharu ^^