Sunday, October 23, 2011

menumbuhkan kecintaan



"Dan (Dialah) yang menyatu-padukan di antara hati mereka (yang beriman itu). Kalaulah engkau belanjakan segala (harta benda) yang ada di bumi, nescaya engkau tidak dapat juga menyatu-padukan di antara hati mereka, akan tetapi Allah telah menyatu-padukan di antara (hati) mereka. Sesungguhnya Dia Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana." (8:63)


permainan emosi
terkadang menguasi diri
lantas terkadang larian pecut itu seakan-akan pancit di tepian lorong-lorong sepi
serasa pudar cinta yang aku beri
apakah aku selama ini hanya menyakiti

Cinta ini,semoga cinta yang mendekatkan diri pada  illahi
cinta ini semoga cinta yang kekal abadi
cinta ini semoga cinta yang selamanya terpateri
sehingga saat suatu ketika nanti
Tiada naugan kecuali dari Illahi
hanya untuk kita,kerana cinta yang kita bina

Kamu yang aku cinta
aku belum pernah merasakan seindah dan semanis cinta yang aku terima dan beri
seindah cinta yang kita jalin ini
aku pohon janganlah engkau melarikan diri
andai ada silap salah yang membuatkan hatimu terlukai oleh diri

aku hanya ingin menyayangimu
untuk membolehkan kita menyayangi yang lebih Maha Penyayang
izinkan aku,menumbuhkan kecintaan itu kembali

sincerely: me for you

1 comment:

ummu aiman said...

احبك في الله
cinta yang sejati
cinta yang hakiki
cinta yang penuh onak d duri
dirasai oleh insan yg memiliki hati
yg lekat pada Ilahi.