Monday, May 16, 2011

selamat hari warga pendidik



Bismillah
tidak tahu bagaimana ingin memulakan 
apapun selamat hari guru untuk semua warga pendidik
bila cakap soal pendidik kita kita takkan lari dari mengaitkan mereka dengan sekolah
kerana di sekolah itulah aku dan mereka bertemu

sekadar flash back kembali murobbi-murobbi ana dari awal pendidikan hingga sekarang
alhamdulillah pendidikan awal di Tadika ABIM jalan kebun , klang
jujur ana da lupa nama guru-guru ana
maklumlah tyme tu masih kecik, x pernah rasa apa pentingnya ana ingat guru
yang ana tau datang tadika awal pagi,belaja doa makan,minum menulis membaca,dan mengira
terima kasih cikgu dan selamat hari guru ^^

Seterusnya meneruskan pendidikan di sekolah ini 
Sekolah rendah ibnu khladun
sungguh,tipulah kalau ana kata ana tak rindu sekolah ini
walau lepas ana berpindah ke Rawang ana sendiri pun da lupa bila kali terakhir menjejakkan kaki ke sini
Ya,guru-guru di sini banyak mempengaruh kami dari segi menanamkan ruh jiddiyah dan mempraktikkan islam dalam hidup
ana rindu suasana yang sangat islamik,jaga ikhtilat antara lelaki perempuan,pakai baju kurung nak bersukan,tunduk pandangan dan elak bertembung dengan putra
terima kasih ustaz dan ustazah yang telah banyak memberikan kesan positif dalam hidup ini
sayang,ana tinggalkan mereka dan tidak mahu meneruskan pengajian di sekolah agama menengah ibnu khaldun yang tidak kurang hebat biah islamiknya  seperti sekolah MATRI
apaepun selamat hari guru ustaz,ustazah,cikgu,teacher

ana memilih utk meneruskan pengajian ana di sini pula 


5 tahun membentuk diri sebagai seorang remaja di sekolah ini
belajar banyak perkara
persahabatan,ikhtilat,kepimpinan
dan macam-macam
dan alhamdulillah,lepas keluar barulah rasa implikasi dari pendidikan formal dan tidak formal dari guru-guru di sana
jujur,ana jarang kontek guru-guru sepanjang berada di Jordan
tapi harapnya mereka tdk kecil hati,kerana insya Allah akan ku kenang mereka dalam doa
Kepada Teacher Rohaizad guru akaun ana
doakan ana nak exam akaun besok
[tau nak exam tapi sempat lagi update blog..thehe]
selamat hari guru cikgu,ustaz,ustazah dan teacher kesemuanya

kemudian,sempat juga merasa menjadi pelajar Sekolah Agama Menengah Tinggi Sultan Hishamuddin
sekejap,tapi sempat merasakan momen2 indah bersama cikgu Sabariah walaupun dia takde kaitan langsung dengan STAM ana..hehehe..sebab dia ajar subjek lain
Terima kasih cikgu atas peluang dan keyakinan yang ditanamkan dalam diri
[saya x jumpe gambar lencana sekolah ni,ada sesapa boleh tolong?]
selamat hari guru utk semua warga pendidik sekolah ini 

Dan sekarang di sini 
baru kenal beberapa orang guru
Dr Samirah Umari,Dr Nasrin Dihaileh,Dr Sana' Qur'an,Dr Hussein,Dr Ibrahim Ubadah,Dr Hussien dan Dr Mahmoud Khoulidi
saya x pasti Jordan sambut hari guru ke tak
apapun selamat hari guru duktur2

Tak lupa guru tahfiz ana di sini
Kak Munirah
selamat hari guru akak!

Tapi dalam banyak-banyak guru ana di semua sekolah dan markaz pendidikan di atas
guru yang ana rasa paling memberi kesan sehingga sekarang adalah mereka berdua



[2 yang di atas ye,bawah tu tak terlibat,hehehe]
yep,ayah and ibu
ayah and ibulah pendidik,guru,cikgu,teacher,ustaz dan ustazah sejak dari awal kelahiran sampai sekarang
pendidikan yang mereka beri tak susah pun
cuma kita yang tentukan dan pilih
bila da besar sket ni baru la terasa sangat impak pendidikan yang ayah ibu bagi
sungguh,x mampu nak balas
terima kasih ayah ibu
tipulah kalau kata tak rindu,hati mana tak terusik bila tengok kawan-kawan sekeliling balik Malaysia tahun ni
salam hari guru dan rindu dari ali ayah ibu
terima kasih utk segalanya
[segannyalah mampu ckp terima kasih je =( ]









6 comments:

ManDy oH manDy said...

hehe.lencana tuu!!
rinduu~~

tepianmuara said...

call teacher iqma tak angkat lak. adeh.

ibu bapa tetap guru no 1.

Anonymous said...

selamat hari guru ali sbb jd guru scra tk langsung.. :)
dan jga exam..
(cari siapa saya! :P)

Aliyah Al~Istiqamah said...

anony-saadah ye?

nikqilah said...

betul2 ibu bapa lah guru kite yg terbaik n teristimewa!!... ^-^

jomlah kte wat group xblk malaysia thn nie huhu

Aliyah Al~Istiqamah said...

huhu,perlu ke Qilah buat group tu
cm kelaka je
nanti raya jemput dtg umah,insya Allah =)