Wednesday, September 15, 2010

episod baru

bismillah
sungguh sekejap waktu berpapasan
macam x percaya yang esok akan menjejakkan kaki ke sana
bumi isra'
urdun!!!
nantikan kehadiran kami di sana

pemergian ke bumi jordan menuntut pengorbanan yang tinggi
bakal terlepas banyak perkara di malaysia
tambahan hari lahir ayah x lama je dr sekarang
salah satu mende bakal aku terlepas
menyambut hari lahir ayah
tapi mungkin banyak perkara yang akan aku dapat di sana

pemergian ke jordan menuntut pengorbanan yang tinggi
memerlukan mujahadah untuk menempuhi cabaran di sana
sebelum aku jejakkan kaki ke sana lagi aku bakal membawa atau dalam erti kata lain mendukung sebuah ujian yang bakal menguji hati dan perasaan
apa bentuk ujian itu biarlah hanya aku dan Dia tahu
dan mungkin dia juga tahu

pemergian ke jordan menuntut pengorbanan yang tinggi
tepaksa berpisah dengan keluarga tercinta
kucing kesayangan
makanan ibu yang tiada tandingannya
dan macam2 lain

tapi kerana aku telah memilih jalan ini
maka tiada perkataan mengalah
perjuangan harus diteruskan
doakan ana di sana dipermudahkan urusan
diislahkan niat
bukan semata2 untuk membawa segulung ijazah untuk dibangga2kan
wallahua'lam


4 comments:

iqin othman said...

alee-chan!!

slmt hari raye~
nak ole-ole dari jordan, ey?

aLiYaH aHmAd said...

camat ari raya jugak nao chan
khai zaije kuaile (madarin version)

insya Allah kalau sume family aku da dapat maseng2 nye ole2
adela ole2 utk ko
huhuhuh~

wanie m'nJ said...

tahniah!!!
moga dikuatkan iman menghadapi cabaran dan dugaan di negara orang..amin!
saya singgah+bc entri+saya folo!!
kita sebaya~hehe

si jenab said...

daku membacanya (T_T)