Tuesday, June 1, 2010

peduli Palestin

Kobarkan Semangat Peduli Palestin


To



Kejadian terbaru serangan Israel ke atas kapal bantuan ke Gaza adalah sebuah perbuatan terkutuk yang sememangnya sudah tidak asing bagi Israel laknatullah. Kita semua tahu bahawa Yahudi adalah sebuah bangsa yang tidak akan pernah redha dengan Umat Islam.



Apa kata dunia tentang serangan yang tidak berasas ini? apa kata diri kita sendiri tentang serangan yang tidak berperikemanusiaan ini? apakah kita melihat dengan kasihan, atau melihat dengan penuh kesedaran? melihat dengan simpati atau empati?



Para pemuda di sekeliling kita, para muslim disekeliling kita. Sudahkah kita bangkitkan mereka untuk menyedari tentang krisis yang sedang berlaku ini? Kekejaman yang sedang terjadi ini?



Tepuk dada, tanya iman...biar hati berbicara berpandukan petunjuk Ilahi. Kobarkan semangat peduli palestin.



Jangan hanya melihat dan mengeluh lantas berpuas hati dengan hanya berdoa, itupun sekadar melepaskan batuk di tangga. Berusahalah dengan segenap upaya yang kita miliki untuk menyumbang kepada kebangkitan Islam khususnya demi mempertahankan Bumi milik Umat Islam.



Ya! Apa yang kita mampu, kita laksanakan. Jangan tunggu kekuatan, binalah dan kejarlah ia sampai kita bertemu Tuhan!



Allahuakbar! Salam perjuangan daripada http://www.facebook.com/l/bda6c;paksi.net
 
 
p/s:Terkini Dari Gaza:Jamaluddin Alias ,wakil Yayasan Amal Malaysia berada dalam kapal Mavi Marmara yang diserang Israel.kesemua ada 8 orang rakyat Malaysia 6 relawan dan 2 wartawan.NGO terlibat YAM,HALUAN PALESTINE,MUSLIM CARE dan PEMUDA MASJID.Setakat ini 16 Syahid dan kapal2 diarah berlabuh ke pelabuhan Haifa untuk dipenjarakan!!Dunia..kenapa masih berdiam diri??!!!

No comments: